Sunday, August 31, 2008

Doa saya

Salam kemerdekaan untuk semua yang mengaku anak Malaysia.

Salam Ramdhan buat semua umat Islam.

Berpuasa di tanah Mesir sungguh - sungguh satu kenikmatan beribadah yang tidak terhingga.

Saya amat berharap dan amat berdoa kepada Allah Taala supaya Ramadhan kali ini satu madrasah tarbiah yang bermakna dan memberi kesan kepada saya.Saya juga berharap Allah Taala yang Maha Berkuasa dan Maha memperkenankan doa menjadikan saya seorang yang sentiasa tahu bersyukur dan melihat segala pergerakan alam ini sebagai nikmat yang perlu saya syukuri setiap detik.Saya amat berharap Allah memberikan saya sifat tawadhuk dan mendahulukan husnuzon kepada setiap orang yang saya lihat.Jadikan saya hamba yang sentiasa memandang hormat orang - orang disekeliling saya dan saya sendiri tidak memandang jengkel kepada insan - insan yang terkadang rendah dimata zahir saya.Bahkan saya berharap Allah lapangkan dada saya setiap kali saya bersikap mahu memenangkan pendapat saya dan sentiasa bertasamuh dengan insan - insan lain.Saya juga amat berharap supaya Allah sentiasa menghilangkan perasaan tidak puas hati kepada insan - insan yang melecehkan urusan - urusan saya.Saya amat berharap Allah Taala temukan saya dengan seorang sahabat sejati yang apabila saya melihat dan mengenangkannya, saya bisa meningkatkan ketakwaan saya kepadaNya.Akhir sekali ( doa saya panjang lagi ), Ya Rahman Ya Rahim, perkenankan doa - doa saya ini.

Ameen.

Salam Ramadhan.

No comments: