Sunday, August 24, 2008

Kongsi sajak

Saya bukanlah insan seni, tetapi saya sukakan seni kerana seni mengajar kita mengenal bahasa hati.Satu luahan dari dalam yang kadang - kadang terlepas setelah sekian lama disimpan dan diperam.

Lagi satu, saya tak berdaya untuk menyelami sajak - sajak ataupun syair Arab dengan baik walaupun saya tahu ianya satu kerugian tetapi karya - karya Arab terlalu tinggi kualiti bahasanya dan amat memerlukan penguasaan bahasa Arab yang menuntut umur dan kekuatan minda untuk mengusainya.

Namun karya - karya seni orang kita juga ada nilainya, maka kira - kira saya mudah sahaja.Tidak dapat semua, jangan tinggalkan semua.

Oleh itu, saya mahu berkongsi sebuah sajak yang saya ambil dari blog seorang rakan dan juga seorang abang bagi saya.

Ini blognya.Blog Ustaz Zaki.

Sajaknya, telah saya copykan di blog karya saya.Sila klik untuk sama - sama menghayatinya.

Saya juga mahu mengucapkan selamat mem'blog' kepada sahabat saya.Akhirnya dia menulis juga...setelah sekian lama saya menanti dan berleter.

"Wei..Jid...bila nak bukak blog...asyik meng'adobe' jer....asyik -asyik tukar HTMLYang penting bukannya blog tuh..tapi isinya"

Yazid buat muka masam.

Akhirnya blognya telah dirasmikan beberapa hari lepas.Rasmi sendiri. : )

Ini blognya - almuari

No comments: