Friday, August 22, 2008

Ujian

Saya mahu berkongsi sedikit ayat nasihat yang saya ingat sehingga sekarang. Gunanya untuk meng'cool'kan diri jika diuji.Apatah lagi jika diuji dengan kegagalan dalam peperiksaan, kegagalan demi kegagalan kerana sememangnya kejayaan ataupun bahasa lazimnya di sini najah naik tahun itu sudah cukup baik dan amat penting bagi manusia yang bergelar pelajar.....pelajar Azhari.

"Apa sahaja ujian yang Allah timpakan pada kita......semua adalah rahmat dari Allah sebagai tanda kasih dan sayangNya kepada hamba - hambanya.Ujian yang Allah beri itu sebagai lapangan untuk kita muhasabah diri dan juga cara untuk kita meningkatkan iman.Jika redha dengan ketentuan Allah...maka kita adalah hamba yang digolongkan sebagai hamba yang redha dengan takdirnya"

Apa lagi yang kita harapkan selain rasa sentiasa dekat denganNya tatkala kegagalan menimpa diri?

Apa lagi yang kita harapkan selain perasaan redha dengan segala ujian?


Pengumuman takziah :

Sedekahkan Al-Fatihah buat sahabat Johor (Kamarulzaman b. Dzulkarnain) bekas pelajar Yaman yg ingin menyambung pengajian di Mesir, yg tlh kembali ke rahmatullah di Tanta ptg td (21/8/2008) slps asar.Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 para anbiya' dan solihin. amin.

No comments: