Saturday, June 21, 2008

SMS memanggil pulang


Hari ini saya mendapat lagi kiriman sms daripada kakak saya.Serasa saya ini sudah masuk sms yang ke 5 daripada keluarga bertanyakan tentang kepulangan saya.

Mahu balik ataupun tidak?

SMS daripada kak Ida hari ini :

"Assalamualaikum Dib ( nama panggilan saya yang ma'ruf dalam keluarga), berapa tahun lagi nak balik?Bila nak balik....rindulah.Teringat dulu - dulu kita selalu buat kerja sama - sama, pergi beraya sama- sama, jalan sama - sama, makan sepinggan...ingat tak?"




Ini pula SMS yang ibu saya kirimkan kepada saya ( SMS balasan daripada ibu sempena ucapan SMS Hari Ibu yang lalu).Saya simpan kemas SMS ini.

" Terima kasih atas ucapan tu.Mak pun sayangkan anak mak ni.Mak sentiasa doakan Adib.Belajarlah rajin - rajin....pulang nanti jadi ulamak yang terkenal dan dapat menyumbang kepada masyarakat, dapat memimpin keluarga nanti ke arah kebaikan...ke syurga"

Air mata saya mengalir tatkala membaca SMS ini.Terharu.

No comments: