Sunday, June 8, 2008

hilang punca #$%*@+

Faravahar - pengawal Zoroastrianisme dalam kepercayaan mereka


Kali ke dua posting dalam masa sehari ( tension - mencari tempat yang sesuai melepaskan perasaan)

Madah milal wa nihal yang akan saya hadapi ( paper last 15 hb nih ), betul - betul menguji kali ini.
Hilang punca, sehingga saya terpaksa mencari bahan - bahan luar di dalam bahasa Melayu.Kali ini, buku yang disediakan oleh doktor bukan sahaja menyentuh tentang lebih 6 agama yang berbeza, juga sejarah negara itu sekali.

Susunan bahasanya amat berat.

( semenjak kitab ini dikeluarkan, langsung tidak ada mood untuk menekuninya )

Saya rasa, saya terpaksa mengambil jalan terakhir - study dengan Nizam.Hari itu juga dia mengeluh...tentang madah ini.Entah, bahagi dua rasanya yang terbaik.Ada 10 hari lagi.

: Pa'an si xxx telah memerdekakan dirinya.Kenapalah kuliah syariah lebih awal habis.Ketika ini dia sudah berada di Dumyat menenangkan fikiran.Jealous2x.

BENDA YANG SENANG AKAN JADI SUSAH JIKA MENYAMPAH.Gitulah sebaliknya.Inilah sindrom yang saya hadapi sekarang.

2 comments:

jelikweyh said...

study bkn krn minat tp tanggungjawab ... menuntut ilmu adlh wajib ke atas setiap muslim ... jgn jd cm ak ... kn dh kantoi STPM sbb x suka sejarah ... biler kuor result , br ad cikgu ckp cm tuh ... naper r x nasihat ak awal2 sblm exam dulu ... result dh kuor br ckp cm tuh ... klu ad rezeqi sambung study , ak x kn ulang lg weh ... minat x minat , ak belajar jerk ... ^_^

Hanisah Ishak M.D said...

suka atau tidak.
perjalanan ini perlu diteruskan.

semoga yang sukar itu menjadi senang.
ameen