Monday, June 30, 2008

Jangan kedekut


DSAI dituduh lagi...punyalah kotor UMNO


Semalam, kira - kira pukul 11 malam saya singgah makan di kedai ( tak ingat apa namanya ).Apa yang penting saya membelanjakan LE 10 untuk sepinggan ( semangkuk sebenarnya, sebab dalam mangkuk) nasi bercampur makarona dan suku potongan ayam.Makan malam ini agak mewah bagi saya.

Sedang - sedang makan saya terfikir sesuatu iaitu manusia yang kedekut ada 3 jenis.

1. Kedekut kepada orang lain
2.Kedekut kepada diri sendiri.
3.Kedekut kepada orang lain dan diri sendiri.

Dalam banyak perkara, saya menghidap penyakit yang ke 2 dan ke 3 iaitu kedekut kepada diri sendiri.Sikap yang tidak baik.

Bermakna, baru tadi malam saya tersedar yang saya kedekut kepada diri saya sendiri.
Apa yang saya perlu buat?

Sayangi diri sendiri dahulu sebelum menyayangi diri orang lain.
Tetapi bukannya bermakna saya kena mementingkan diri saya sendiri.

No comments: