Sunday, September 14, 2008

Ameen

Ini doa saya buat kali kedua untuk disamamunajatkan dan di ameenkan bersama untuk saya.Takut - takut saya tidak sempat menulis entry lantaran beberapa hari lagi saya akan bermusafir.Raya pun... saya akan sambut ditempat orang, bukannya bersama - sama kawan - kawan seperti dua tahun yang sudah.

Kiranya ketupat, rendang, lontong mungkin akan diganti dengan ish dan daging rebus di pagi raya ( itupun kalau ada ).

"Ya Allah Ya Tuhanku...Tuhan pemilik alam dan segala isi - isinya.Raja bagi sekalian alam yang luas terbentang, aku mohon padaMu agar dijadikan diriku seorang hambaMu yang zaahid lagi tawadhuk.Diberikan satu perasaan yang sentiasa berhusnuzon di atas setiap gerak hati yang Kau campakkan kepadaku.Aku pinta padaMu agar tidak dibebankan dengan sesuatu amanah yang tidak mampu galasi sekalipun ia hanya seberat sebutir zarah.Aku pohon supaya perjalanan hidupku sehingga matiku ( di dunia dan di akhirat ) akan dipimpin oleh orang - orang yang telah engkau pilih sebagai kekasihMu Ya Allah.Ya Allah hambamu yang hina dina ini memohon agar diberika bashirah yang tinggi, akal yang celik, hati yang bersih, jiwa yang kental dan iman yang kukuh sebagai satu persediaan memikul beban dakwah peninggalan RAsulMu.Ampuni jua dosa - dosaku yang telah lalu, sekarang dan juga akan datang.Ku mohon agar diriku, kedua ibu bapaku, guru - guruku, masayikhku, orang- orang yang sentiasa bersamaku juga semua umat muslimin dan muslimat dipelihara olehMu Ya Allah.Ya Allah perkenankan doa hambaMu ini..ameen"

No comments: