Thursday, October 9, 2008

hari pertama

Hari pertama melangkah ke kuliah.
Semangat macam biasa....tiap - tiap hari ada semangat yang baru.Tak muncul istilah semangat baru dalam hidup saya kecuali semalam dan esok dengan semangat yang berlainan.Ikut mood.

Mesir Bumi yang barakah, saya berdoa moga tidak putus asa dan makin ditambah himmah untuk kuat berusaha setiap hari.Mintalah apa sahaja di sini, insyaAllah makbul....( kahwin cepat - sebagai contoh)

Hadiah pertama hari ini adalah satu tunjalan sekuat menjentik buah karom oleh seorang pelajar Arab...agak kurang ajar.Bukannya agak, memang kurang ajar pun.

Satu tunjalan di kepala dengan ucapan yang agak sinis dan menyakitkan hati gara - gara saya tidak melayan permintaannya memperdengarkan bacaan fatihah saya kepadanya.

Untuk apa?

" Kepala kau kosong dengan Al Quran....huh"

Memang kosong,....lantas saya tidak jadi marah.
Nasib baik kau Arab Mesir, mungkin - mungkin sahaja berdarah anbiya'.
Sabar dan giatkan hafalan al Quran.

1 comment:

Anonymous said...

salam....bro...Doakan aku tsabat dalam jalan dakwah..aku ameenkan doa agar ko segere 'membina mesjid'..hehe..